Vahid
Mustafa vevin çəkdiyi “Xoca” filimi Xocalı soyqırımını I Qarabağ müharibəsini və erməni vəhşiliyini dünyada tanıdan ən yaxşı filimlərdən oldu.
Qarabağ savaşından bəhs edən filimlər çox çəkilibsədə “Xoca” sırf Xocalı qırğınından
bəhs edən yeganə filim kimi tanındı. Bu filim haqqında bir cox mətbuat
səhifələrində və internet sayitlarında qeyd olunur. Burada Vahid Mustafayevin
işi çox uğurlu qeyd olunur.
Bu filimin çəkilişində Vahid müəllim cox iş gördü.
Xocali faciəsini olduğu kimi dünya ictimaiyyətinə çatdırdı. Xocalı faciəsindən
başqa buradakı insanların həyatı, Xocalıdakı vəziyyət onların salamatçılığa
qovuşmaq intizarı, eyni zamanda da məhəbbət nüansları filimdə nəzərdən
yayınmadı.
Filimdəki bəzi “görünən məqamlar” a bildiyim qədər
aydınlıq gətirmək istədim. Burada
birinci məqam Xocalıda azan səsinin eşidilməsi oldu. O dövürü təsəvvür edəndə o
vaxt dinidən səs-soraq yox idi. Xocalı elə 91- ci illərdən erməni təhlükəsi ilə üz-üzə qalmışdı. O vəziyyətdə də məsciddə
azan verilməsi bir az təəccüblü görünürdü. Yenədə ola bilsin mən səhv edərəm.
Gözə gələn məqamlardan biridə Xocalıda olan
əsgərlərin tam Milli ordu forması ilə təmin olunmasıdır. Elə forma ilə əsgərlər
92- ciin təxminən may aylarında tanış olub. Digər bir məqam isə oradakı Xocallıdakı hərbi avtomobillərin yeni seriya nömrələri ilə nömrələnməsidir.
Bu filimdəki bəzi motivlər Rusiya istehsalı olan
“Brest qalası” filimində olan süjetlərdən götürüldüyü You tube portalında
yerləşdirilib. Mənim “Xocanı” “Brest
qalası” ilə müqayisə etmək fikirim yoxdur. Azərbaycanda istehsal olunan
filimlər madiyyat baxımdan Rus kinomtaqrafiyası ilə müqayisə etmək düzgün olmaz.
Orda o 1941-ci il iyun ayı tam dəqiqliyi
ilə göstərilib. “Xoca”da isə komandirin qolunda müasir dövrün saatı görünür.
“Xoca” və Xocalının ən kuliminasiya nöqtəsi camaatın erməni və rus birləşmələri tərəfindən qırılmasıdır. 26 fevralda Xocalıya həsr olunan görüntülərdə körpə uşaqlar daha çox ön plana çəkilir. “Xoca” da isə uşaqlar gözə dəymir. O gün ermənilər qırdığını qırıb, qırmadığlarını da girov aparıb başlarına min cür oyun açır. Filimdə isə onların qırılması ilə ermənilərin işi bitmiş görünür. Erməni vəhşiliyi hiss olunmur.
“Xoca” və Xocalının ən kuliminasiya nöqtəsi camaatın erməni və rus birləşmələri tərəfindən qırılmasıdır. 26 fevralda Xocalıya həsr olunan görüntülərdə körpə uşaqlar daha çox ön plana çəkilir. “Xoca” da isə uşaqlar gözə dəymir. O gün ermənilər qırdığını qırıb, qırmadığlarını da girov aparıb başlarına min cür oyun açır. Filimdə isə onların qırılması ilə ermənilərin işi bitmiş görünür. Erməni vəhşiliyi hiss olunmur.
Həyatda Xocalının sakinlərı qoca, yaşlı qadınlar,
uşaqlar gecə ayaqyalın, başıaçıq olsada filimdə kənd camaatı əsasən nisbətən
cavan insanlar, əyinləri tam müasir, dəbli geyim formasında görünür. Filmin
rejissoru Vahid Mustafayev televiziyaların birində müsahibəsində Atasının
məsləhəti ilə bu filimi cəkdiyini bildirib. Onun sözlərinə görə atası Xocalının
axırını Çingiz çəkib, əvvəlini sən çək” deyib. Belə baxanda burada Çingizin axırını
çəkdiyi kadrlarla, Vahid müəllimin çəkdiyi kadrlar uyğun gəlmir.
Sonda isə Xocalıdan gələn müasir döyüş
helikopteridir. SSRİ- nin köhnə Mi-8 helikopteri Çingizin çəkdiyi kadrlarda tam
aydın görünür. Ondan sonra şəhidləri necə qarşılayırlar o da tele məkanda əks
olunub.
Bunlar filimdə gözə görünən məqamlar oldu. Azərbaycan
kinomatoqrafiyasını və onun vəziyyətini nəzərə alaraq çox dərinə getmirik. Belə
filimdə çəkilibsə həqiqətəndə alqışalayiqdir. Qarabağ həqiqətlərini dünyaya
çatdıran cox filimlərimiz olacaq. Bundan sonra çəkilən filimlərimizin sonu
qələbə sevinci ilə bitəcək. Böyük Vətən müharibəsindən bəhs edən Rus filimləri
kimi.
Əlbətdə ki,
düşmən üzərində qələbə qazandıqdan sonra!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder